Föreläsning om cykelhjälm (endast i Skåne)

Att få uppleva sina drömmar - ett föredrag som ger barn och vuxna perspektiv på hur viktigt det är att använda cykelhjälm.

Peter Åberg berättar för elever i grundskolan och gymnasiet om hur viktigt det är att använda cykelhjälm utifrån drömmarnas perspektiv. Han vill förmedla att livet är underbart och att alla drömmar går att uppfylla.

Han visar bilder från hans tidigare äventyr - allt från att sova i ett träd i Amazonas djungel och simma med rosa floddelfiner, åka helikopter, brottas med krokodiler, köra en sportbil, besöka olika vattenfall i världen till att besöka ryska rymdkontrollen för den internationella rymdstationen. Eleverna är hela tiden involverade i presentationen och ställer frågor. Sedan vänder presentationen till hans svåra cykelolycka för drygt 4 år sedan, som gav honom svåra men för livet och stora begränsningar i vardagen.

Peter betonar för barnen att vägen till att uppleva alla sina drömmar är att skydda sig när man cyklar genom att använda cykelhjälm.

NTF vill varmt rekommendera Peters föreläsning och är ni intresserade av detta kostnadsfria föredrag så kontakta Peter via hans hemsida.
För närvarande genomförs dessa föreläsningar endast i Skåne.